Dette er foreningen for deg som vil gjøre en innsats for menneskerettighetene, samtidig som du lærer mye og får mange gode venner. Foreningen er satt sammen av fem undergrupper, samt et koordinerende styre. Vi tar imot nye medlemmer hele semesteret, send en mail til en av gruppelederne eller styret hvis du har lyst til å bli med!
Ta også en tur innom vår Facebookside! Her finner du løpende informasjon om hva vi holder på med i Amnesty Blindern. Trykk her, meld deg inn, og få invitasjon til foredrag, filmvisninger og sosiale arrangementer i regi av oss.
Wednesday, July 22, 2009
Wednesday, July 15, 2009
Bli med på aksjonsmaraton!
På lørdag blir det aksjonsmaraton på Egertorget fra 12-16. Bli med og stå på stand, eller bare kom innom for å gi din underskrift! Etter aksjonen er ferdig, går vi et sted og tar en matbit og hygger oss. For spørsmål, ta kontakt med Anette på 905 905 94. Vel møtt!
Thursday, July 9, 2009
Monday, June 29, 2009
Bildeakjson for gambisk journalist. Kunne noen tenke seg å stille opp?
Noen som kunne tenke seg å være med på et bilde mens du holder en plakat foran et nasjonalt monument i Oslo? Det eneste du trenger er å møte opp!
Bakgrunnen for dette er at Amnesty International UK har startet en bilde-aksjon i forbindelse med arrestasjonen og forsvinningen til den gambiske journalisten Ebrima B. Manneh. Kampanjen går ut på å samle inn bilder fra flest mulig medlemsland hvor medlemmer holder en plakat med ordene "where is Ebrima?". Ebrima B. Manneh ble arrestert i Juli 2006 og nektet rettergang og kontakt med omverden. Vestafrikansk regional rett har bedt om hans løslatelse, uten noe resultat. Mer om hans sak kan leses her http://www.amnesty.org.uk/actions_details.asp?ActionID=535
Ta kontakt med meg gjerne på tlf: 905 905 94.
Hilsen Anette
Bakgrunnen for dette er at Amnesty International UK har startet en bilde-aksjon i forbindelse med arrestasjonen og forsvinningen til den gambiske journalisten Ebrima B. Manneh. Kampanjen går ut på å samle inn bilder fra flest mulig medlemsland hvor medlemmer holder en plakat med ordene "where is Ebrima?". Ebrima B. Manneh ble arrestert i Juli 2006 og nektet rettergang og kontakt med omverden. Vestafrikansk regional rett har bedt om hans løslatelse, uten noe resultat. Mer om hans sak kan leses her http://www.amnesty.org.uk/actions_details.asp?ActionID=535
Ta kontakt med meg gjerne på tlf: 905 905 94.
Hilsen Anette
Thursday, June 25, 2009
Frivillig på Nordic Youth Conference?
I år er det AI Norge sin tur til å arrangere Nordic Youth Conference, en samling for aktivister mellom 16 og 25 år fra hele Norden! Og for å ta imot disse herlige ungdommene, trengs det frivillige:D
Så, hvis du har mulighet til å stille opp hele eller deler av perioden mandag 3. - torsdag 6. august, så send en mail til styret! Det var visst ekstra stort behov for folk på mandagen mellom 12-16, da deltagerne ankommer, så om du ikke kan de andre dagene, hadde det uansett vært kjempefint med hjelp denne dagen.
Jeg kan lokke med at jeg syns det var så ålreit å delta i fjor, at jeg har meldt meg som frivillig i år. Håper jeg får selskap av flere av dere!
Beste sommerhilsninger fra Christine
Så, hvis du har mulighet til å stille opp hele eller deler av perioden mandag 3. - torsdag 6. august, så send en mail til styret! Det var visst ekstra stort behov for folk på mandagen mellom 12-16, da deltagerne ankommer, så om du ikke kan de andre dagene, hadde det uansett vært kjempefint med hjelp denne dagen.
Jeg kan lokke med at jeg syns det var så ålreit å delta i fjor, at jeg har meldt meg som frivillig i år. Håper jeg får selskap av flere av dere!
Beste sommerhilsninger fra Christine
Wednesday, June 24, 2009
Har du lyst og tid til å være med på noen aktiviteter for Amnesty Region Øst i sommer - enten i Oslo eller et annet sted på østlandet?
Er det noen av dere som kunne tenke seg å bidra litt i ferien i sommer? Jeg jobber som praktikant ved regionskontoret i oslo i sommer, og det betyr at jeg er ansvarlig for å få i gang aktivisme og fronte amnesty i sommer. Ønsket er at Amnesty skal synes godt i region øst i sommer. Derfor er jeg avhengig av dere aktivister og trenger jeg all den hjelp jeg kan få - alt idéskaping til det å kunne sette av et par timer til å stå på stand og samle inn underskrifter. Har dere noen gode ideer? Kunne dere tenke dere å stå på stand et par timer en dag? Kom innom kontoret (Grensen 3) eller møt meg gjerne med dine ideer over en kaffe i sentrum av Oslo i sommer!
Send meg en melding eller ring meg på tlf 905 905 94, eller send meg en e-post på post2@amnesty.no.
Hilsen Anette:)
Send meg en melding eller ring meg på tlf 905 905 94, eller send meg en e-post på post2@amnesty.no.
Hilsen Anette:)
Thursday, June 18, 2009
Idèmyldring og sommerfest i Amnestys nye lokaler!
Velkommen til sommeravslutning i Grensen 3 mandag 22. juni kl. 18.00.
Møt generalsekretær John Peder Egenæs og andre aktivister i Region Øst og få informasjon om hvilke aksjoner Amnesty skal ha i sommer.
Det blir enkel servering, så det er fint om du sier fra om du kan komme til regionleder i Region Øst: Ane Aamodt, aamodt(at)amnesty.no
Jeg veit at flere fra Amnesty Blindern kommer, håper vi blir mange!
Møt generalsekretær John Peder Egenæs og andre aktivister i Region Øst og få informasjon om hvilke aksjoner Amnesty skal ha i sommer.
Det blir enkel servering, så det er fint om du sier fra om du kan komme til regionleder i Region Øst: Ane Aamodt, aamodt(at)amnesty.no
Jeg veit at flere fra Amnesty Blindern kommer, håper vi blir mange!
Subscribe to:
Posts (Atom)
