Initiativtager er ny aktivist i Amnesty Blindern Maria S. Oldervik. Maria kan nås på nx3g@hotmail.com.
Dette er foreningen for deg som vil gjøre en innsats for menneskerettighetene, samtidig som du lærer mye og får mange gode venner. Foreningen er satt sammen av fem undergrupper, samt et koordinerende styre. Vi tar imot nye medlemmer hele semesteret, send en mail til en av gruppelederne eller styret hvis du har lyst til å bli med!
Ta også en tur innom vår Facebookside! Her finner du løpende informasjon om hva vi holder på med i Amnesty Blindern. Trykk her, meld deg inn, og få invitasjon til foredrag, filmvisninger og sosiale arrangementer i regi av oss.
Tuesday, October 4, 2011
Oppstartsmøte for Amnesty International Blinderns Latin-Amerika-gruppe
I morgen, torsdag 6. oktober, er det oppstartsmøte i Latin-Amerika-gruppen til Amnesty International Blindern. Interessert? Møt opp utenfor kantina i Georg Sverdrups hus kl. 14.15!
Monday, September 19, 2011
Informasjonsmøte for Kvinners menneskerettigheter-gruppa!
Førstkommende torsdag vil det bli arrangert et informasjonsmøte om KM-gruppen vår. Her vil man få et lite innblikk i hva gruppen jobber med, og en mulighet til å melde seg inn dersom man skulle ønske det.
Gruppen hadde et svært vellykket og produktivt semester i vår, der de blant annet arrangerte "Sexual Violence in war and conflict; misinterpreted masculinities or an unavoidable side effect?" (les mer her) og "Retten til et liv uten vold - en naiv visjon?" (les mer her). Dette semesteret vil bli like spennende og engasjerende - og du kan være med å bidra!
Møt opp:
torsdag 22.9, kl. 11.15 på rom 120 i Harriet Holters hus,
Vi sees der, vel møtt!
Gruppen hadde et svært vellykket og produktivt semester i vår, der de blant annet arrangerte "Sexual Violence in war and conflict; misinterpreted masculinities or an unavoidable side effect?" (les mer her) og "Retten til et liv uten vold - en naiv visjon?" (les mer her). Dette semesteret vil bli like spennende og engasjerende - og du kan være med å bidra!
Møt opp:
torsdag 22.9, kl. 11.15 på rom 120 i Harriet Holters hus,
eller send en mail til thomas.vestgarden@gmail.com dersom du ikke har anledning til å stille, men ønsker mer informasjon.
Vi sees der, vel møtt!
Friday, September 9, 2011
VIKTIG OPPFORDRING TIL ALLE AMNESTY BLINDERN-MEDLEMMER:
Vi i Amnesty Blindern har bestemt oss for å ta tre 4-timersvakter i fellesskap foran den amerikanske ambassaden. Ta fire timer ut av din travle hverdag, redd et menneskeliv, og vis verden at dette ikke er akseptabelt!
For å melde fra at du kommer, gå inn her: http://doodle.com/rh5cgri999r57da4#table, og kryss av de vaktene du skal møte opp på.
Meld deg også på eventen på Facebook: http://www.facebook.com/event.php?eid=152580524829756
BLI MED! Det er utrolig viktig at folk stiller opp - vi skal ikke la de henrette Troy Davis!
For å melde fra at du kommer, gå inn her: http://doodle.com/rh5cgri999r57da4#table, og kryss av de vaktene du skal møte opp på.
Meld deg også på eventen på Facebook: http://www.facebook.com/event.php?eid=152580524829756
BLI MED! Det er utrolig viktig at folk stiller opp - vi skal ikke la de henrette Troy Davis!
Wednesday, September 7, 2011
Stopp drapet på Troy Davis!
Alle Amnesty og Amnesty Blindern-medlemmer oppfordres til å bli med på demonstrasjonen mot Troy Davis' planlagte henrettelse. Amnesty vil sitte utenfor den amerikanske ambassade mellom 19. og 28. september - meld deg på en 4-timers vakt for gi din støtte!
Se Facebook-event:
http://www.facebook.com/#!/event.php?eid=152580524829756
Og mer informasjon på Amnestys nettsider:
http://www.amnesty.no/aksjon/flere-aksjoner/usa-stopp-drapet-p%C3%A5-troy-davis
BLI MED!
Se Facebook-event:
http://www.facebook.com/#!/event.php?eid=152580524829756
Og mer informasjon på Amnestys nettsider:
http://www.amnesty.no/aksjon/flere-aksjoner/usa-stopp-drapet-p%C3%A5-troy-davis
BLI MED!
Friday, September 2, 2011
Vil du bli medlem?
Hadde du ikke mulighet til å komme på infomøtet eller Generalforsamlingen? Fortvil ikke, det er absolutt ikke for sent å bli medlem! Send en mail til leder Thomas eller ta kontakt direkte med en gruppeleder, og så er du i gang. Mailadresser finner du til høyre på denne siden.
Nytt styre for høsten 2011
Etter en veldig hyggelig og vellykket Generalforsamling, med nesten 30(!) oppmøtende, ble det valgt et nytt styre for høsten.
Styret består nå av:
Leder (gjenvalgt): Thomas Vestgården
Nestleder (nyvalgt): Stine Hesstvedt
Økonomiansvarlig (nyvalgt): Narin Khalaf
Gruppekoordinator (nyvalgt): Ida Grovik
PR-ansvarlig (nyvalgt): Minda Holm
Fagansvarlig (gjenvalgt): Brage Førde Bødtker
Sosialtansvarlig (nyvalgt) Nora Otnes Moussaid
Vi ser alle frem til å ta fatt på et nytt semester, og hvis du lurer på noe; ta kontakt! Alle mailadresser finner du i boksen til høyre.
Styret består nå av:
Leder (gjenvalgt): Thomas Vestgården
Nestleder (nyvalgt): Stine Hesstvedt
Økonomiansvarlig (nyvalgt): Narin Khalaf
Gruppekoordinator (nyvalgt): Ida Grovik
PR-ansvarlig (nyvalgt): Minda Holm
Fagansvarlig (gjenvalgt): Brage Førde Bødtker
Sosialtansvarlig (nyvalgt) Nora Otnes Moussaid
Vi ser alle frem til å ta fatt på et nytt semester, og hvis du lurer på noe; ta kontakt! Alle mailadresser finner du i boksen til høyre.
Wednesday, August 17, 2011
Velkommen til et nytt semester!
Høstsemesteret 2011 er i gang, og det er også Amnesty Blinderns aktiviteter for det kommende halvåret.
Følgende står derfor på agendaen i ukene som kommer:
Mandag 22.8 kl. 20.00
SEMESTERSTARTSMØTE - hos Stine
Alle medlemmer, nye og gamle og de som skulle være interessert i å vite mer om oss, er hjertelig velkommen til et uformelt møte og vorspiel hos Stine på Grünerløkka. Vi starter opp kl. 20, og agendaen for møtet er å oppdatere hverandre litt på sommerferiehygge, litt drodling rundt hva vi vil få til det kommende semesteret, samt hygge, kaker, litt mat og drikke av det slaget du selv måtte ønske.
Torsdag 25.8 kl. 12.00
INFORMASJONSMØTE - auditorium 3, Eilert Sundts hus (SV-bygget)
Her vil du få all informasjon du trenger om studentforeningen vår, om våre undergrupper og om Amnesty International som organisasjon internasjonalt og i Norge. Ta lunsjen din med oss, kaker og snacks vil bli servert!
Onsdag 31.8 kl. 19.00
GENERALFORSAMLING
Alle nye og gamle medlemmer ønskes velkommen til generalforsamling for foreningen vår. Stedet er Chateu Neuf/Studentersamfundet, i Jan P. Syses sal kl. . Her vil blant annet en del styreverv velges (økonomiansvarlig, gruppekoordinator, PR-ansvarlig og nestleder), og alle oppfordres til å stille til valg! Kontakt leder Thomas (thomas.vestgarden@gmail.com) dersom du ønsker mer utfyllende informasjon og/eller møteinnkalling. Etterpå går vi ned i Glassbaren for en brus eller øl og hygge.
Er du ny student og ønsker mer informasjon om oss? Send en mail til thomas.vestgarden@gmail.com!
Håper på å se alle der - ha en god semesteroppstartsuke så lenge!
Følgende står derfor på agendaen i ukene som kommer:
Mandag 22.8 kl. 20.00
SEMESTERSTARTSMØTE - hos Stine
Alle medlemmer, nye og gamle og de som skulle være interessert i å vite mer om oss, er hjertelig velkommen til et uformelt møte og vorspiel hos Stine på Grünerløkka. Vi starter opp kl. 20, og agendaen for møtet er å oppdatere hverandre litt på sommerferiehygge, litt drodling rundt hva vi vil få til det kommende semesteret, samt hygge, kaker, litt mat og drikke av det slaget du selv måtte ønske.
Torsdag 25.8 kl. 12.00
INFORMASJONSMØTE - auditorium 3, Eilert Sundts hus (SV-bygget)
Her vil du få all informasjon du trenger om studentforeningen vår, om våre undergrupper og om Amnesty International som organisasjon internasjonalt og i Norge. Ta lunsjen din med oss, kaker og snacks vil bli servert!
Onsdag 31.8 kl. 19.00
GENERALFORSAMLING
Alle nye og gamle medlemmer ønskes velkommen til generalforsamling for foreningen vår. Stedet er Chateu Neuf/Studentersamfundet, i Jan P. Syses sal kl. . Her vil blant annet en del styreverv velges (økonomiansvarlig, gruppekoordinator, PR-ansvarlig og nestleder), og alle oppfordres til å stille til valg! Kontakt leder Thomas (thomas.vestgarden@gmail.com) dersom du ønsker mer utfyllende informasjon og/eller møteinnkalling. Etterpå går vi ned i Glassbaren for en brus eller øl og hygge.
Er du ny student og ønsker mer informasjon om oss? Send en mail til thomas.vestgarden@gmail.com!
Håper på å se alle der - ha en god semesteroppstartsuke så lenge!
Subscribe to:
Posts (Atom)



