Dette er foreningen for deg som vil gjøre en innsats for menneskerettighetene, samtidig som du lærer mye og får mange gode venner. Foreningen er satt sammen av fem undergrupper, samt et koordinerende styre. Vi tar imot nye medlemmer hele semesteret, send en mail til en av gruppelederne eller styret hvis du har lyst til å bli med!
Thursday, February 11, 2010
Russlandgruppa har underskriftskampanje
Thursday, February 4, 2010
Nytt av året: Ukentlig underskriftskampanje
Fredager fra 12-13 vil ABs ulike grupper stå på stands på Blindern, hvor du kan få muligheten til å gi oss din signatur. Disse sendes eksempelvis til ulike myndigheter for å kreve at de følger menneskerettighetene, eller for å sette fokus på enkeltindividers eller gruppers rettigheter. Vi hadde satt stor pris på din hjelp - og signatur - så følg med på bloggen for å se hvor vi vil stå neste gang!
Førstkommende fredag 5.02 blir vi å finne i SV-foajeen, vel møtt!
Styremøter
Wednesday, February 3, 2010
Amnesty B. arrangerer Ulandsseminar
STATOILS KASPISKE EVENTYR
- bedrifters samfunnsansvar i møte med undetrykkende regimer
Seminaret ønsker å belyse dilemmaet mellom kommersielle interesser og bedrifters etiske ansvar. Har Statoil som statsdominert selskap en særlig etisk forpliktelse i møte med regimer som utøver grove menneskerettighetsbrudd, eller er de som et kommersielt selskap fritatt samfunnsansvar?
Paneldeltakere:
Beate Ekeløve-Slydal (Amnesty International)
Heidi Kjærnet (NUPI)
Erling Borgen
Therese Aalborg (UD)
Møt opp på Eilert Sundshus på Blindern (SV-bygget) tirsdag 09.02, kl 17.15 i auditorium 7, for en svært spennende debatt. Gratis inngang.
For mer informasjon, se Facebook-event: http://www.facebook.com/event.php?eid=284627774689&index=1
Sunday, January 31, 2010
Styret for 2010
Tuesday, January 19, 2010
Generalforsamling
- Tid: 18:00
- Sted: Jan P. Sysesalen på Chateau Neuf
Generalforsamlingen er Amnesty Blinderns høyeste beslutningsorgan - her skal det stemmes over nye medlemmer til styret, og endringer til vedtektene våre. Dette er stedet å komme med nye forslag på, i tillegg til at det er en fin sjanse til å bli kjent med de andre medlemmene. Det er ingen spesielle kvalifikasjoner som kreves for å stille til valg i styret, annet enn at du må ha tid og lyst:)
Jo flere som avgir stemmer, jo mer demokratisk blir Amnesty Blindern. Derfor oppfordres ALLE til å møte opp, også de som ikke har tenkt å stille til valg. Bli med og gjør Amnesty Blindern til "din" organisasjon!
Thursday, January 14, 2010
Velkommen til infomøte
Så møt opp i Auditorium 4 i Eilert Sundts hus kl. 16:15 tirsdag 19. januar!
In English:
There will be an information meeting next week to welcome new members to Amnesty Blindern. Meet us Tuesday 19 January at 16:15hrs at Auditorium 4, Eilert Sundts hus (the building of social sciences). You are very wellcome!