Dette er foreningen for deg som vil gjøre en innsats for menneskerettighetene, samtidig som du lærer mye og får mange gode venner. Foreningen er satt sammen av fem undergrupper, samt et koordinerende styre. Vi tar imot nye medlemmer hele semesteret, send en mail til en av gruppelederne eller styret hvis du har lyst til å bli med!
Sunday, January 31, 2010
Styret for 2010
Tuesday, January 19, 2010
Generalforsamling
- Tid: 18:00
- Sted: Jan P. Sysesalen på Chateau Neuf
Generalforsamlingen er Amnesty Blinderns høyeste beslutningsorgan - her skal det stemmes over nye medlemmer til styret, og endringer til vedtektene våre. Dette er stedet å komme med nye forslag på, i tillegg til at det er en fin sjanse til å bli kjent med de andre medlemmene. Det er ingen spesielle kvalifikasjoner som kreves for å stille til valg i styret, annet enn at du må ha tid og lyst:)
Jo flere som avgir stemmer, jo mer demokratisk blir Amnesty Blindern. Derfor oppfordres ALLE til å møte opp, også de som ikke har tenkt å stille til valg. Bli med og gjør Amnesty Blindern til "din" organisasjon!
Thursday, January 14, 2010
Velkommen til infomøte
Så møt opp i Auditorium 4 i Eilert Sundts hus kl. 16:15 tirsdag 19. januar!
In English:
There will be an information meeting next week to welcome new members to Amnesty Blindern. Meet us Tuesday 19 January at 16:15hrs at Auditorium 4, Eilert Sundts hus (the building of social sciences). You are very wellcome!
Monday, December 14, 2009
Ledige verv i styret
Det kreves ingen forkunnskaper for å ta på seg et styreverv i Amnesty Blindern, ei heller at du har vært med i en viss periode. Vi har hatt flere tilfeller med helt ferske medlemmer som tar på seg styreverv, og det har gått helt fint:) SiO arrangerer både lederkurs og økonomikurs, så det du ikke kan fra før av, lærer du av flinke kursholdere og oss som har hatt vervet før. Det eneste som trengs er at du har lyst og at du har litt ekstra tid til å investere i vår kjære studentforening.
Å være med i styret er gøy!!!! God jul folkens:)
Sunday, December 6, 2009
Juleavslutning!
Øverste sak på agendaen er generalforsamling, så dette er aktuelt for alle medlemmer å være med på. Vi finner ut:
- Tid og sted for generalforsamlingen (ca. midten av januar)
- Spørsmål og svar om generalforsamlingen
- Valg til styret: spørsmål og svar
- Ledervervet er på valg, Christine forteller litt om vervet
Etterpå går vi ut sammen:)
In English:
It' s time for our last meeting this semester, and it is taking place this Friday at 19:00! We'll meet just inside Chateau Neuf as usual, and have a short discussion about the General Assembly before we go out and have some drinks. Hope to see you there!
Thursday, December 3, 2009
7 dager igjen av Shellaksjonen!
Har du litt ekstra tid i helgen eller en annen dag til å samle inn underskrifter, kontakt Ane Aamodt på mail aamodt(at)amnesty.no
Og dersom du ikke har somla deg til å skrive under på aksjonen, kan du gjøre det her!
In English:
It is now 7 days left of the campaign against Shell. We need 8 000 more signatures to reach our goal of 35 000. If you have time to collect signatures, contact Ane at aamodt(at)amnesty.no, and if you haven't signed the petition yet you can do so here.
Tuesday, December 1, 2009
Amnestykonsert på Blå
Programmet for kvelden ser slik ut:
*komiker Sigrid Bonde Tusvik
*Borgarting
*Fumado
*Made in China
*Blue Basement
*Pathletic
I løpet av kvelden vil det også være en konkurranse, hvor den heldige stikker av med en Activist-pakke.
Gratis inngang!
In English:
Amnestys Kattagroup is arranging a free concert at Blå (Brenneriveien 9C), December 7th at 18:00. You are very wellcome!