Ta også en tur innom vår Facebookside! Her finner du løpende informasjon om hva vi holder på med i Amnesty Blindern. Trykk her, meld deg inn, og få invitasjon til foredrag, filmvisninger og sosiale arrangementer i regi av oss.

Tuesday, January 27, 2009

Demonstrasjon foran den russiske ambassaden

I morgen vil Amnesty holde en demonstrasjon foran det russiske ambassaden i forbindelse med drapene på advokat Stanislov Markelov og journalist Anastasia Baburova.

Vi møtes utafor Nationaltheatret ved fontena klokka 15:40 for å gå dit sammen. Om dere ikke finner oss, er tlf. nr. mitt 476 54 523! For mer info se

http://www.amnesty.no/web.nsf/ac1a1a01ea7194a3c1256a07004fad10/af675cb74f743362c125754a00780995?OpenDocument

Friday, January 23, 2009

Regionsleder Ane Aamodt kommer på infomøtet!!

Vi har fått Regionsleder for Amnesty øst - Ane Aamodt - til å komme på informasjonsmøtet og fortelle litt om aktivisme og forholdet mellom Amnesty Blindern og Amnesty sentralt. Hun vil fortelle litt om hva vi har fått til tidligere av samarbeid, med eksempel fra kjempeprosjektet "dødsstraffuka" i høst som vi var med å arrangere, og hva Amnesty vil fokusere på framover - prosjekter der vi alle kan bidra og lære!! Håper å se mange!! Møtet er som sagt kl. 16.15 på Auditorium 6, Eilert Sundts Hus(SV-fakultet) førskommende mandag 26. Januar! Etter møtet så er det mulighet for å bli bedre kjent og stille spørsmål - for de som har - over en øl/brus!!:)

Velkommen!

PR-ansvarlig, Anette Helleborg

Thursday, January 22, 2009

INFOMØTE!!!!

Da er det klart for infomøte mandag 26. januar kl. 16:15, i aud. 6 i Eilert Sundts hus (SV-bygget).

Dette for å informere om hva vi driver med, slik at vi kan få nye medlemmer, men også som en fin anledning til sosialisering oss i mellom (vi drar på Fredrikkepuben etter møtet).

Håper så mange som mulig kan komme!

Monday, January 19, 2009

Kan du se deg selv som FN-delegat?

Fra 17.-19. april arrangerer FN-sambandet et fiktivt møte i FNs Sikkerhetsråd i Oslo. Her får studenter sjansen til å prøve seg som diplomat i noen dager når situasjonen i Sudan skal diskuteres. Se her for mer informasjon og søknadsskjema: http://www.fn.no/mun

Om ikke dette er noe for deg, har du kanskje lyst til å være med som ungdomsdelegat på Amnestys internasjonale rådsmøte i Tyrkia? Dette skjer i tiden 7.-14. august, og søknadsfristen er 13. februar. Mer info her: http://www.amnesty.no/web.nsf/ac1a1a01ea7194a3c1256a07004fad10/1bb63b861b9d99ffc125753d0072b9c3?OpenDocument

Thursday, January 8, 2009

Faglig input på et aktuelt tema: Gaza - Hvilke scenarier er mulige?

CULCOM inviterer hermed til et utvidet mandagsseminar med utgangspunkt iden tilspissede situasjonen i Gaza. Noen av landets fremste eksperter på regionen er invitert til å innlede om krisen og hvilke mulighetsrom som nå avtegner seg, spesielt i Gaza, men også med henblikk på hele området.

Innlederne er Nils Butenschøn (Norsk senter for menneskerettigheter), Hilde Henriksen Waage (Historie, Universitetet i Oslo), Elisabeth Eide (CULCOM) og Anne Hege Grung (CULCOM). Møteleder er Thomas Hylland Eriksen (CULCOM).

Sted: Auditorium 2, Eilert Sundts Hus (SV-fakultetet), Blindern
Tid: 1415-1630, mandag 12. januar 2009

Velkommen!

Monday, December 22, 2008

Åpent seminar: China and the rule of law

Kinaprogrammet ved Norsk senter for menneskerettigheter ønsker velkommen til et åpent seminar om rettsstatsutviklingen i Kina. Eksperter fra USA, Kina og Norge vil dele sine oppfatninger om temaet fra rettslige og politiske perspektiver.

Tid: fredag 16. januar kl. 09.00-12.00.
Sted: Håndverkeren, Rosenkrantzgate 7

For mer info og påmelding, se http://www.humanrights.uio.no/programmes/china/news/2008/rule-of-law-seminar

Interesserte må melde seg på innen 14. januar. Jeg skal dit, kjempehyggelig om det er noen flere som vil bli med:)

GOD JUL til alle sammen! Hilsen Christine (fagansvarlig i styret)

Tuesday, December 2, 2008

ADVENT

Da er det advent, og med det kommer snart jul. Mange av oss har snart eksamen, eller har alt hatt. jeg legger ved en liten link til det jeg mener kanskje er den fineste julesangen, i tillegg er den i god amnesty-ånd=)

GOD JUL!

http://www.youtube.com/watch?v=qNzt9UGNNWs